Van den Berg op een Berg (x2) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik Berg - WaarBenJij.nu Van den Berg op een Berg (x2) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik Berg - WaarBenJij.nu

Van den Berg op een Berg (x2)

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Alweer veel te lang geleden: een nieuwe verslag over de avonturen in de VS!

Het is de afgelopen 2 maanden lekker druk geweest op werk met een aantal projecten waar ik bij betrokken was, wat ervoor zorgde dat de lange werkdagen bij Tesla nog een beetje langer werden.
Iets wat ik overigens nog altijd met plezier doen, het werk bij Tesla blijft zeer uitdagend en de sfeer is uitstekend!

Naast het werk was er gelukkig ook nog tijd voor wat ontspanning, vaak in de vorm van tripjes ter voet of op de fiets in de natuur.
Bijgevoegd zitten een aantal foto's als sfeerimpressies genomen tijdens random tripjes door of rondom de stad.

Een aantal weekenden heb ik nog wat noemenswaardige dingen ondernomen, waar ik wat over zal uitwijden:

Ongeveer een maand geleden heb ik samen met 6 andere interns van mijn afdeling het Exploratorium bezocht, een interactief wetenschapsmuseum voor jong en oud in San Francisco. Het is best een bekend museum, en tot mijn verbazing ligt het best dicht bij waar ik woon. Wel zo gemakkelijk! Het museum is dus geschikt voor jong en oud, wat betekend dat als je op een zaterdagmiddag gaat, je overspoeld wordt door kinderen. Als je echter de kans kreeg om tussen alle hyperactieve en gillende kinders wat van de proeven te doen in het museum, is het erg vermakelijk! Simpele natuurkundeproefjes met licht, lucht, en mechanica, werkelijkwaar een hemel voor een techneut! Ik zou het zeker op de to-do list zetten voor mensen die naar San Francisco komen, het is absoluut de moeite waard.

De dag erop besloot ik om mijn achternaam eer aan te doen en een van de lokale bergen te beklimmen op mijn racefiets. Een trip van 30km, waarvan 1.3 km klimmen later stond ik op de top van Mt. Tamalpais met schitterend uitzicht op de gehele Bay Area (zie foto's) Aangezien ik nog tijd overhad ben ik van den berg gefietst en richting de kust gegaan om nog een stukje van Highway 1 mee te pakken, wat wederom de moeite waard was. Om het af te maken ben ik op de terugweg door het Muir Woods National park gefietst, wat overigens een beetje tegenviel omdat half San Francisco aanwezig was. Echt onmogelijk druk, maar ja, can't have it all... Desondanks een heerlijke fietstocht.

Het weekend erop was ik voor de tweede keer in Yosemite National Park. Was op het laatste moment meegevraagd door twee van mijn collega's, en heb er geen moment spijt van gehad dat ik mee ben gegaan.
Jullie hebben de foto's wellicht al gezien, maar Yosemite in de winter is nog spectaculairder dan in de herfst! Watervallen, besneeuwde bergtoppen en vergezichten om van te kwijlen, je hebt het daar allemaal.
Onder een strak-blauwe hemel zijn we des zaterdags langs een van de watervallen omhoog ge-hiked, waar we na een uitdagend klim, doordrengt van het zweet, opeens door de sneeuw aan het banjeren waren!
De tweede helft van de tocht, op weg naar een van pieken langs de vallei ('Eagle Peak'voor de geïnteresseerden) was een flink uitdaging vanwege alle sneeuw en ijs, wat het redelijk verraderlijk maakte.
Echter, het uitzicht was het geploeter meer dan waard (zie foto's)! Ik kwam onlangs een gave video tegen met time-lapses van Yosemite, wat zeker het kijken waar is: http://vimeo.com/87701971.

Verder ben ik afgelopen weekend samen met een andere intern een kijkje wezen nemen op de campus van UC Berkeley, wat schijnbaar een van de beste universiteiten van de wereld is. Het heeft in ieder geval een erg mooie campus compleet met toren waar ik wederom wat mooie plaatjes heb weten te schieten van de omgeving.

En dat was het wel weer, zo heel spannends is er verder niet gebeurd. Geniet van de foto's!

Groeten uit de VS

  • 13 Maart 2014 - 12:52

    Wolter:

    Topervaringen!
    Erik, leuk weer een time-lapse van jou te krijgen! Geweldig dat je naast je langere werkdagen ook tijd hebt voor zulke fantastische belevenissen. En sportief èn vaak de natuur in: Great! Die video is ook adembenemend, lijkt wel 3D.
    Een heel goede tijd nog gewenst!
    Wolter

  • 13 Maart 2014 - 22:52

    Opa En Oma :

    Hi Erik, we zijn erg blij weer wat van je te horen ! Je hebt weer een mooi verslag gemaakt
    van je belevenissen. Prachtige foto's er bij... en die video is ook heel mooi om te zien en te horen.
    Wat is de Schepping toch adembenemend mooi !
    Fijn dat jij daar nu midden in mag zitten, fietsen, lopen, klimmen, enz.
    je ziet er ook ontspannen uit.
    Je klim naar Eagle Peak roept herinneringen op aan een vacantie in Normandië in 1978,
    waarbij Wolter en je vader ook niets liever deden dan klimmen naar Pic d'Aigle wat maar
    een heuveltje is vergeleken met Eagle Peak en geen Aigle of sneeuw te bekennen.

    Verder is alles bij ons O.K. en uitzonderlijk mooi voorjaars weer, wat we goed kunnen gebruiken
    omdat we de tuin van onze nieuwe stek aan het bestraten zijn, met de hulp van een goede
    kennis die een jarenlange ervaring heeft in dit soort werk.
    Het zal nog wel even duren voordat we gaan verhuizen.

    Doorgaan met genieten Erik en succes met je projecten bij Tesla.

    Hartelijke groeten,
    opa en oma Spijkcity










  • 15 Maart 2014 - 21:48

    Pa:

    Hoi Erik,

    Even switchen naar een andere webpage moet je dus niet doen, want dan ben je je stukje tekst kwijt... Maar het zijn weer mooie verhalen en platen, waardoor we hier thuis ook een beetje mee kunnen genieten. Het lijkt wel, afgezien van wat mist soms, of de zon er altijd schijnt en dat is toch wel bijzonder, zeker als je dat zowel letterlijk als figuurlijk kunt zien. Geniet daarom nog volop van je tijd bij Tesla en de natuur, want voor je het weet zit je weer in dit kikkerlandje en daar zijn de sterrenluchten toch net even minder dan wat je in die video ziet...

    Hartelijke groeten,
    Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1806
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 20 Mei 2014

Stage bij Tesla in de VS

Landen bezocht: